26 Ocak 2013 Cumartesi

Raspberry pi



Raspberry pi, raspberry pi foundation tarafından 2009′da geliştirilmeye başlanmış kredi kartı büyüklüğündeki tek board’dan oluşmuş tam donanımlı bir mini-bilgisayardır. lafın gelişi değil, ciddi anlamda kredi kartı büyüklüğündedir.
Teknik Özellikleri:

işlemci: broadcom bcm2835 (700mhz, arm1176jzf-s tabanlı)
grafik işlemcisi: broadcom videocore iv, opengl es 2.0, 1080p30 h.264/mpeg-4 avc high-profile decoder
256mb ram (yeni modeli 512 mb ram ile gelmekte)
1 adet usb 2.0 (model b’de 2 tane var)
hdmi yuvası
sd kart okuyucu,
3.5mm ses jakı,
rca video çıkışı,
csi bağlantısı
ethernet (sadece model b’de)
işletim sistemi: debian gnu/linux, fedora, arch linux ve türevleri
düşük seviye çevre birimleri: 8 adet gpio, uart, i²c bus, spi bus’la birlikte iki chip select, +3.3 v, +5 v, ground

Bu cihaza ihtiyacım var mı?

Bunu okuyabiliyorsan yok tabi ki. ama kimileri bu cihazı evde sunucu kurmak için, kimileri python vb. dillerde yazılım geliştirmeye bir platform olduğu için, kimileri torrent vs. dosya indirme platformlarında 7/24 açık tutup bir “seedbox”a dönüştürüp kullanmak için, kimileri de cihaz 1080p videoları rahatlıkla açabildiğinden bir media center’a dönüştürmek için kullanmakta. ki ben media center olarak kullanıyorum. ayrıca kredi kartı ebatında olduğundan taşınabilir olması da ayrıca bir artısı. ek olarak bilgisayarı yeni öğrenen biri için güzel ve ucuz bir başlangıç bilgisayarı olarak kullanabilirsiniz. bu tamamiyle size ve yaratıcılığınıza kalmış. etrafınızda ihtiyacı olan birine, yanında monitörü ile de verebilirsiniz.

Gözüme Çarptı :

Quake 3 çalıştırıyor, ve 25 fps ortalama ile oynanıyor
Playstation 1 ve 2 oyunlarını çalıştırıyor.
Media center olarak kullandım, wireless üzerinden film klasörüne bağlandım. mükemmel! mkv codec çalıştırıyor.
Smart tv olarak kullanılıyor, internete girip çıkarsınız. 

2 yorum:

  1. Herkese merhaba, ben şu anda Oklahoma ABD’de Patricia Sherman. Banka taslağımı temizlemek ve yeni bir iş kurmak için 185.000,00 USD tutarında borç aldığım konusunda deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Her şey evimi kaybettiğimde ve banka poliçesi nedeniyle eşyalarını aldığımda başladı ve bazı faturaları ve bazı kişisel ihtiyaçları karşıladım. Böylece, çok çaresiz kaldım ve her şekilde fon aramaya başladım. Neyse ki benim için, bir arkadaşım, Linda bana bir kredi firması firmasından bahsetti, dolandırıcılıktan korktuğum halde ilgimi çektim, durumum tarafından zorlandım ve bu şirket hakkında arkadaşımdan tavsiye almaktan başka seçeneğim yoktu. onlarla temasa geçmek, çevrimiçi borç verenlerle olan geçmiş tecrübelerimden dolayı beni gerçekten şüphe etti, bunu çok az biliyor muydunuz? '' Elegantloanfirm@hotmail.com Bu şirket bana ve meslektaşıma çok yardımcı oldu ve bugün İyi organize olmuş iş ve sorumlulukların gururlu sahibi bu kredi firması sayesinde yüzüme tekrar gülümsediler. Bu yüzden, eğer gerçekten kendi işinizi büyütmek veya başlatmak için veya herhangi bir maddi sıkıntıda gerçekten borçlanmaya ihtiyacınız varsa, bugün işinizde finansal bir gelişme fırsatı bulmanızı öneriyoruz… .. {E-posta:} Elegantloanfirm@hotmail.com ... kredi almak için çevrimiçi aldatmaca kurbanı değil. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bize Ulaşın:
    (İskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    WhatsApp ::: + 6282274045059
    Tel .... ::: + 6282274045059

    Yasal, dürüst, saygın ve acil bir krediye mi ihtiyacınız var? Meşru kredi arayışınız bugün burada sona eriyor çünkü finansal ihtiyaçlarınızı karşılamak için buradayız. Herhangi bir nedenle bir banka veya finans kurumu tarafından krediyi reddetmeniz durumunda, mali sorunlarınız için artık endişelenmeyin, çünkü mali talihsizliğinizin çözümü biziz. 32.000'den fazla işletme sahibine milyarlarca (farklı para birimleri) işletme kredileri sağladık. İşinizi büyütmeniz için size doğru işletme kredileri sağlamak için kendi risk teknolojimizi kullanıyoruz. Düşük faiz oranlı her tür kredi ve aynı zamanda kredi geri ödeme süresi sunuyoruz. Krediniz kötü mü? Fatura ödemek için paraya ihtiyacınız var mı? ya da yeni bir iş kurma gereğini hissediyor musunuz? Yetersiz finansman nedeniyle tamamlanmamış bir projeniz var mı? Size fayda sağlayacak herhangi bir uzmanlığa yatırım yapmak için paraya ihtiyacınız var mı? İSKANDAR LESTARI KREDİ ŞİRKETİ mükemmel profesyonel finansal hizmetler sağlamayı amaçlamaktadır e_mail: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    YanıtlaSil